zaterdag 21 mei 2011

sint

--- OPEN BRIEF -----


Geachte heer Rutte,

Omdat er geen ministerie van feestdagen bestaat (een omissie naar mijn mening, gezien het feit dat Nederlanders pas echt verbroederen als we ons collectief mogen hullen in een kleur die niemand goed staat, maar uitsluitend gekozen is vanwege e de achternaam van een selecte groep die onze voorouders als leiders hebben gekozen, maar dat is een ander betoog) richt ik me tot u: zaterdagavond om 19 uur 50 is de wereld (wel degelijk) vergaan voor een groot deel van de Nederlandse bevolking. U hebt dit wellicht gemist, gezien uw andere werkzaamheden, maar gezien het feit dat het hier gaat om een zaak van nationaal belang wil ik het toch onder uw aandacht brengen: Sinterklaas.

De weledele heer van der Vlugt heeft de afgelopen 25 jaar deze, in Spanje woonachtige, ooit naar Nederland geëmigreerde, Turk, met raad en daad bijgestaan, in een zodanige mate dat hij voor meerdere generaties het beeld is geweest voor de feestelijkheden rondom een Heerlijk Avondje. Echter, vanavond werd bekend gemaakt dat hij hiermee stopt, en Sint zal in het vervolg ondersteund worden door een 44 jarige die naar horen zeggen furore heeft gemaakt als Cyrano de Bergerac.

Hoewel ik best begrijp dat er overeenkomsten zijn tussen de goedheiligman en een operettefiguur, heb ik, en met mij velen, hier toch ernstige bezwaren tegen.

Hoewel de heer van der Vlugt uiteraard het recht heeft zijn banden met Klaas te verbreken ( ja, ik mag Klaas zeggen, ik ken hem al veertig jaar), wil ik toch een appèl doen aan u om te proberen de heet van der Vlugt op andere gedachten te brengen. Enige pressie van uw kant zou ik u aanraden. Zo zou u kunnen dreigen Spanje uit de Eurozone te zetten, zij bieden immers onderdak aan deze immigrant die schaamteloos vier weken in Nederland alle aandacht op eist, wat uitsluitend tolerabel is indien Bram hem hierin blijft ondersteunen, verder denk ik aan maatregelen vanuit de minister van Financiën, daar deze actie van de heer van der Vlugt een negatieve invloed zal hebben op de geleuvigen, en daardoor een directe negatief gevolg zal hebben voor de omzetten van bepaalde branches komende december. En omdat het gaat om geleuvigen wil meneer Rouwvoet misschien ook zijn politieke inzet weer eens tonen?

Mocht u echter niets kunnen veranderen aan de beslissing van de heer van der Vlugt, dan stel ik voor dat u hem onmiddellijk ronselt voor de volgende verkiezingsronde: deze man is overtuigend, praat in begrijpelijke taal, heeft humor, is goed georganiseerd en aangezien heel Nederland hem gelooft, durf ik zelfs voor te stellen dat u hem de lijsttrekkerrol, en daarmee het volgende premierschap toebedeelt.

Meneer Rutte: doe hier iets aan!

Een gelovige.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten